Program Zapobiegania Upadkom dla Seniorów w Województwie Kujawsko-Pomorskim

Szanowni Państwo

Obecna sytuacja epidemiologiczna na Świecie oraz Polsce, związana z rozprzestrzenianiem się wirusa Covid 19, nakazuje, aby w najbliższym czasie ze względów bezpieczeństwa w obecnej strukturze zaniechać prowadzenia zajęć w ramach „Programu zapobiegania Upadkom dla Seniorów w Województwie Kujawsko Pomorskim”.

Regionalny Ośrodek Medycyny Sportowej „Sportvita” jako koordynator programu będzie na bieżąco analizował oraz przekazywał informacje związane z aktualną sytuację w naszym regionie.

Biorąc pod uwagę fakt, że aktywność fizyczna odgrywa istotną rolę w budowaniu odporności organizmu można więc z całą stanowczością powiedzieć że udział w zajęciach sportowych wywołuje wiele korzystnych skutków poza poprawą sprawności fizycznej oraz wzrost odporności
szczególnie u osób starszych tak bardzo labilnych w tym zakresie. Mówi się dość często, aby w obecnej sytuacji nie ograniczać zajęć fizycznych.

Z Departamentu Zdrowia otrzymaliśmy informacje, które mówią, że parę gmin wykazuje chęć dalszego prowadzenia zajęć w ramach programu, dlatego też przygotowaliśmy rekomendacje pozwalające na aktywne spędzanie wolnego czasu w obecnej sytuacji pod warunkiem
zachowania ogólnie obwiązujących zasad.

Ważne jest, aby!

Pamiętać, że przestrzeganie ogólnych zasad związanych z bezpieczeństwem pozwoli Państwu zminimalizować możliwość zarażenia chorobami, które wywoływane są przez wirusy oraz bakterie.

  • częsta dezynfekcja rąk
  • zachowanie bezpiecznej odległości między ćwiczącymi
  • korzystanie z maseczek ochronnych na usta oraz nos podczas aktywności fizycznej

ROMS SPORTVITA jako wieloletni koordynator posiadający odpowiednie doświadczenie w pracy z osobami po 60-tym roku życia podpowiada, że warto również rozważyć zastosowanie alternatywnych metod aktywności sportowej poprzez organizację zajęć poza obiektami sportowymi w przestrzeni zewnętrznej takiej jak parki czy tereny leśne co znacznie zminimalizuje ryzyko zakażeń.

Zalecane formy ruchu w środowisku zewnętrznym:

Nordic walking,
Jogging,
Jazda na rowerze,
Stretching,
Spacer

Dowiedz się, co możesz zrobić, aby zachować zdrowie i sprawność – dla siebie i swoich bliskich!

Program zapobiegania upadkom seniorów

Odkryj nowe sposoby prowadzenia inspirującego życia poprzez ćwiczenia fizyczne i zdrowe odżywianie.

Zdrowy styl życia seniorów

Odkryj nowe sposoby prowadzenia inspirującego życia poprzez ćwiczenia fizyczne i zdrowe odżywianie.

Zadbaj o formę

Chcesz być w formie? Bez względu na poziom zaawansowania, te wskazówki pomogą Ci uzyskać lub utrzymać dobrą sprawność fizyczną.

Zdrowe odżywianie

Te ukierunkowane na zdrowe żywienie informacje i porady
zapewnią Ci sukces.